OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Har du spørgsmål, eller noget du ikke kan finde svar på?
Se herunder om der ikke skulle findes et svar på lige netop dit spørgsmål. Hvis du ikke finder det svar du leder efter, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på enten mail eller telefon.
Din månedlig ydelse bliver betalt via det betalingskort du har tilmeldt. Kan ydelsen, uanset årsag, ikke trækkes på kortet udsendes en faktura til din e-mail med betalingsfrist; Straks. Ved udsendelse af faktura pålægges fakturagebyr 35 kr., som opkræves sammen med ydelsen.
Hvis der ønskes at nedbringe sit lån yderligere, skal dette ske via FIK indbetaling. Du kan se dine betalingsmuligheder på din profil.
Læs mere om priser og gebyrer her:
Prisliste
Du kan betale tilbage når som helst. Bemærk at hvis du får brug for din 14 dages fortrydelsesret skal du kontakte os skriftligt på kontakt@minifinans.dk.
Efter den 1. Maj 2017, så skal alle der ansøger om et forbrugslån dokumentere sin indkomst. Dette gør vi ved at ansøgeren giver samtykke til eSKAT. Her modtager vi alle de relevante information fra SKAT, så vi kan dokumentere indkomsten, samt lave en kreditvurdering.
Hvis du ønsker at betale mere end din månedlig ydelse skal du logge ind på din profil her.
Her anbefaler vi du melder det til politiet. De vil lave en rapport som du skal sende til os. Inden det er politianmeldt, så hefter du for lånet.
Hvis du ikke har godkendt din låneansøgning, så vil den annullere sig selv efter 90 dage. Hvis du har bekræftet den, men du ikke har fået beløbet udbetalt så kontakt os venligst på kontakt@minifinans.dk
Når du ansøger om lån, vurderer vi med det samme, om du kan optage et lån hos MiniFinans. Når dit lån bekræftes skal du underskrive det med dit NemID. Lånet udbetales normalt indenfor 2 dage. Hvis der ønskes udbetaling af lånet indenfor få minutter, koster dette 149 kr. som fordeles over lånets løbetid og opkræves særskilt.
Hos Minifinans er din låneperiode fordelt på 36 måneder. Du kan dog indfri dit lån før tid, hvis du er interesseret i det.
Det er vigtigt at vi har dine rigtige oplysninger. Hvis der sker ændringer i din adresse, telefonnummer eller e-mail, skal du straks opdatere disse informationer. Kontakt os gerne.
- Låntager skal være fyldt 21 år
- Låntager skal have et dansk CPR-nummer og folkeregisteradresse
- Låntager skal have en aktiv e-mailadresse
- Låntager skal have et dansk mobiltelefonnummer og det skal være et abonnementstilmeldt mobiltelefonnummer – altså ikke et forudbetalt taletidskort
- Låntager skal have en dansk bankkonto (NemKonto)
- Låntager må ikke være under værgemål
- Låntager kan ikke få bevilget et lån, hvis låntager har en eller flere RKI-anmærkninger, er på kontanthjælp, har bopælsadresse på psykiatrisk hospital eller psykiatriske bosteder, er i fængsel, eller har bopælsadresse på bosteder/herberg
Du opretter en MiniFinans-profil når du optager et lån. Inde på din profil har du overblik over dine lån, dine personlige oplysninger, og de lånevilkår der er forbundet med din låneaftale.
Du kan kontakte vores kundeservice på telefon 71 71 88 88 mellem 9-17 i hverdagene, eller ved at skrive til kontakt@minifinans.dk.
De årlige omkostninger i procent (ÅOP). Dette er de samlede omkostninger udtrykt i procent pr. år af det samlede lånebeløb. ÅOP anføres for at hjælpe Dem med at sammenligne forskellige tilbud.
Det sker af og til, at vi kan have behov for at stille nogle opfølgende spørgsmål til din ansøgning. I det tilfælde vil din ansøgning blive sendt til manuel behandling. En manuel behandling kan tage 1-3 dage.Du kan kontakte vores kundeservice, hvis du har spørgsmål til behandlingen af din ansøgning.
En FIK indbetaling består af en kode som står for “Fælles Indbetalings Kort”. Det er den indbetalingskode man benytter sig af ved betaling via netbank.
Lånet udbetales til din lønkonto. Du har altså ikke mulighed for, at få pengene udbetalt til en anden konto, end den konto der er tilknyttet dit NemID.
Hvis du ikke har haft noget lån hos os, men har fået oprettet en profil i forbindelse med en ansøgning hos os, vil denne blive slettet 1 år efter din seneste ansøgning. Vi skal gemme dine oplysninger i 1 år jvf. Dataloven.
Har du haft et lån hos os, så skal vi gemme dine oplysninger i 5 år efter indfrielsen af lånet. Hvis du har spørgsmål hertil er du velkommen til at skrive til os på kontakt@minifinans.dk
Har du fået tilbudt en betalingsfri måned og er i tvivl om, hvad det indebærer?
Vi tilbyder en betalingsfri måned til enkelte kunder. En betalingsfri måned kan hjælpe, hvis man har andre udgifter som er vigtige, eller hvis man ikke har råd til at betale tilbage i den kommende måned.
Ved at vælge en betalingsfri måned, vil vi sætte den månedlige betaling på pause.
Vi tilbyder en pause fra betaling på 1 eller 2 måneder, man kan selv vælge - såfremt man har fået tilbudt en betalingsfri måned.
- Det koster 149 kr. pr. måned.
- Det kræver at de 3 seneste betalinger er betalt til tiden, før det kan aktiveres
- En pause fra betaling skal aktiveres senest 2 dag før din månedlig betaling.
3D Secure er en sikkerhedsprotokol, der er udviklet til at beskytte kortholdere online via yderligere sikkerhedskontrol i forbindelse med betalingstransaktioner.
Vores betalingsløsning er opdateret så de møder de nye lovkrav omkring sikker betaling. Vi bruger derfor 2 faktor identifikation fra NETS.
Dette er med til at beskytte dig mod svindel og misbrug af dit betalingskort.
I henhold til bekendtgørelse 2019-11-20 nr. 1219 om den klageansvarlige og finansielle virksomheders håndtering af klager, er Finans 247 ApS forpligtet til at have en klageansvarlig, der tager sig af klager i forhold til udlån, markedsføring, omkostninger/gebyrer, forlig, afslag på ansøgninger eller øvrige forhold.
Forinden klagen indleveres, skal Låntager have forsøgt at kontakte Långiver for at opnå̊ en tilfredsstillende løsning på de forhold, der klages over.
Klagen sendes til KLA@Lendomatic.com, hvor vi efter modtagelse vil angive en forventet svartid i forhold til den konkrete klage.
Ukomplicerede henvendelser vil så vidt muligt besvares inden for 10 arbejdsdage.
Såfremt du ikke er tilfreds med det modtagne svar, skal du rette henvendelse til nedenstående:
Ankenævnet for Finansieringsselskaber, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen:
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mail: kfst@kfst.dk
Når Ankenævnet har modtaget klagen, opkræves et gebyr på 200,00 kr. Gebyret tilbagebetales til Låntager, hvis denne får helt eller delvis medhold i klagen, eller hvis sagen afvises som uegnet til nævnsbehandling.